Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Featured Snippet Nedir Nasıl Kullanılır?
#1
Mobil ve sesli arama çağında, özellikli snippet'ler, kullanıcıların bilgilendirici sorgulara en iyi cevabı almasını sağlama yoludur. Bu makalede, bu kadar çok aranan özellikli snippet'i torbalama şansına sahip olmak için ne yapmanız gerektiğini size göstereceğiz.

Özellikli parçacıkları nelerdir?
Google aramada özellikli parçacıkların nasıl alınacağını açıklamadan önce, tam olarak ne olduklarını hızlıca özetleyelim. Öne çıkan parçacıklar (yanıt kutuları olarak da bilinir), arama sonuçları sayfalarının en üstünde bir dizi bilgi sorgusu için görünür.

Google'ın dediği gibi:

“Bu formatın, hem açıklamadan hem de sayfanın kendisini okumak için bağlantıyı tıkladıklarında, insanların aradıklarını daha kolay keşfetmelerine yardımcı olacağına inandığımızda, özellikli parçacıkları aramada gösteriyoruz. Bu mobil veya sesle arama olanlar için özellikle yararlıdır.”


Google'da öne çıkan parçacıklar mobil ve masaüstü genelinde eşit olarak görünse de, ekran alanının sınırlı olduğu mobil aramalar ve Google'ın yalnızca bir sonuç döndürebileceği sesli aramalar için özellikle önemlidir.

Sesli arama için optimize etme söz konusu olduğunda, bu, sahip olduğunuz en iyi stratejidir-ve bunu nasıl yapabileceğinizdir.

# 1: soruları yanıtlayan içerik oluşturun
Öne çıkan parçacıklar, kullanıcıların Google'ın aradıkları cevabı bulduğunu göstermek için tasarlanmıştır. Amaç, sorgularına özlü bir cevap vermek ve onlara sonuç sayfasının diğer tarafındaki içerikten ne bekleyebilecekleri hakkında bir snippet vermektir. Çoğu durumda, seçme parçacıkları gibi soru türü sorguları için Göster:

Nasıl …
Nedir…
Ne zaman…
Neden sen...…
Bu nedenle, öne çıkmak için en iyi bahsiniz, hedef kitlelerinizin sorduğu soruları cevaplayan içerik oluşturmaktır.


İlgili soruları arayarak ve benzersiz sorular/varyasyonlar almayı bırakana kadar insanların ne sorduğunu görerek bu işlemi tekrarlayın.

Ayrıca, insanların ne sorduğunu görmek ve yeni fikirler için Twitter gibi sosyal ağları kullanmak için Quora ve Yahoo cevaplarına da gidebilirsiniz.

# 3: rakiplerinizden daha ‘daha iyi’ içerik üretin
Aramada özellikli bir snippet için yalnızca alan var, bu da içeriğinizin en iyi cevabı sunduğunu Google'a kanıtlamanız gerektiği anlamına geliyor. Şimdi, bu, herhangi bir soruya doğru cevabı vermekle ilgili değil, buna nasıl cevap verdiğinizle ve içeriğinizi nasıl yapılandırdığınızla ilgili daha fazla şey.

Google burada ne olduğunu görmek istiyor :

Derinlemesine içerik
Aynı konuyla ilgili bir dizi soru
Kısa paragraflarla alt başlıklardaki sorular
Her soruya özlü cevaplar
Çoğu durumda, rakiplerinizden biri, hedeflediğiniz anahtar kelimeler için öne çıkan snippet'lerde zaten gösterilecek. Dolayısıyla, içeriklerini analiz etmeniz ve geliştirebileceğiniz herhangi bir zayıflık aramanız gerekecek.

# 4: öne çıkan parçacıklar için içeriğinizi optimize edin
Kullanıcı sorularını yanıtlayan derinlemesine içerik oluşturuyorsanız, Google'ın öne çıkan snippet'lerinde kendinizi almanız gereken temel bilgilere sahipsiniz, ancak farkında olmanız gereken snippet'lere özgü bazı optimizasyonlar ve en iyi uygulamalar var.

Her şeyden önce, URL'ler, sayfa başlıkları, başlıklar, yükleme süreleri vb.gibi her zamanki sayfa ve teknik SEO temellerine sahip olduğunuzdan emin olun. Aynı kurallar geçerlidir, ancak alabileceğiniz bazı ekstra adımlar vardır:

Aynı konu etrafında sıkı bir şekilde temalı birden fazla soruyu cevaplayın (neredeyse bir SSS gibi bir makaleye, listicle, videoya vb. dönüştü)
Hedef sorularınızı alt başlıklar olarak kullanın (h2)
Bir veya iki paragrafta her soru için eksiksiz, özlü bir cevap (40-50 kelime) sağlayın ve gerekirse ek paragraflarla genişletin
İlgili her yerde soruları cevaplamak için tabloları, mermi noktalarını, numaralı listeleri, çizelgeleri ve görüntüleri kullanın
Aynı optimizasyon tekniklerini kullanarak adım adım kılavuzlar oluşturun, çünkü bunlar özellikli snippet'lerde de çok kullanılır
Adım adım kılavuzlar söz konusu olduğunda, her adım için numaralandırılmış alt başlıklar (h2) ve daha sonra her adım için talimatlar ile düzgün bir şekilde biçimlendirmek gerçekten önemlidir. Google temel olarak, paragraf içeriği olmadan özellikli snippet'lerdeki alt başlıkları gösterir, böylece kullanıcılar ne yapmaları gerektiğine dair hızlı bir genel bakış elde ederler.


Destek sayfaları ve SSS özellikli parçacıkları almak oldukça iyi, çok. Bu, yukarıda bahsettiğimiz tavsiyelerden bazılarını göz önünde bulundurarak bir sürpriz olarak gelmemelidir. Tek yapmanız gereken, bu sayfalara aynı optimizasyonları ve en iyi uygulamaları uygulamak ve bunları orijinal kurşun oluşturma fırsatlarına dönüştürmek.

Daha önce de, sonuç sayfalarında özellikli parçacıklar için yalnızca bir alan olduğunu ve bunun doğru olduğunu söyledik (şimdilik). Bununla birlikte, Google, belirli sorgu türleri için birden fazla özellikli snippet'i kullanıma sunmak üzeredir. Bunlar, aynı sorunun gerçekten birden fazla cevap gerektirebileceği örneklerdir ve bir cep telefonu kullanıcısının servis sağlayıcılarını seçerek sonuçlarını iyileştirmesi gereken bu örnekte görebilirsiniz.
Bul
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi